Fisa Post Conducator Auto Transport Rutier de Marfuri

ATRIBUTIUNI SI SARCINI DE SERVICIU:

Fisa Post Conducator Auto – Atributii conducator auto transport rutier de marfuri

  1. Indeplineste si executa activitati in conformitate cu pregatirea, instruirea si competentele sale;
  2. Se prezinta la serviciu, înainte de plecarea in cursa in stare buna de sănătate, odihnit, pregătit pentru efectuarea transportului;
  3. Verifica, inainte de plecarea in cursa, instalatia de alimentare cu carburant, sistemul de franare, sistemul de directie, semnalizare, rulare si franare, instalatia electrica si de evacuare a gazelor arse si confirma, prin semnatura pe foaia de parcurs, ca autovehiculul corespunde din punct de vedere tehnic;
  4. Ii este interzis să transporte în autovehicul mai multe persoane decât numărul de locuri stabilite în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare;
  5. Ii este interzis să transporte persoane în caroseria autobasculantei, pe autocisternă, pe platforma, deasupra încărcăturii, pe părţile laterale ale caroseriei, sau persoane care stau în picioare în caroseria autocamionului, pe scări şi în remorcă, cu excepţia celei special amenajate pentru transportul persoanelor;
  6. Ii este interzis să intre pe drumurile modernizate cu autovehiculul care are pe roti sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabilă ori din care cad sau se scurg produse, substanţe ori materiale ce pot pune în pericol siguranţa circulaţiei;
  7. Ii este interzis să circule având montate pe autovehicul anvelope cu alte dimensiuni ori caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori care prezintă tăieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita admisă;
  8. Ii este interzis să circule cu autovehiculul cu masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără a avea montate pe roti lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, în perioadele şi pe drumurile stabilite prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului;
  9. Ii este interzis conducătorului de autovehicul cu o vechime mai mica de un an de la data obţinerii permisului de conducere să conducă autovehicule care transporta mărfuri sau produse periculoase, agabaritice si transport public de persoane;
  10. Asista la încărcarea si descărcarea mărfurilor transportate, permiţând efectuarea acestor operaţiuni astfel incat, pe parcursul transportului, sa se asigure securitatea mărfurilor si sa se preîntâmpine deplasarea acestora (prin folosirea chingilor de forţa si ancorare), degradarea, distrugerea sau producerea unor evenimente rutiere.

Încărcătura unui vehicul trebuie să fie aşezată şi, la nevoie, fixată astfel încât:

a) să nu pună în pericol persoane ori să nu cauzeze daune proprietăţii publice sau private;
b) să nu stânjenească vizibilitatea conducătorului şi să nu pericliteze stabilitatea ori conducerea vehiculului;
c) să nu fie târâtă, să nu se scurgă şi să nu cadă pe drum;
d) să nu mascheze dispozitivele de semnalizare, catadioptrii şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori provizoriu, iar în cazul vehiculelor fără motor, semnalele făcute cu braţele de conducătorul acestora;
e) să nu provoace zgomot care să jeneze conducătorul, participanţii la trafic ori să sperie animalele şi să nu producă praf sau mirosuri pestilenţiale.

Lanţurile, cablurile, prelatele şi alte accesorii ce servesc la asigurarea sau protecţia încărcăturii trebuie să o fixeze cât mai bine de vehicul şi să nu constituie ele însele un pericol pentru siguranţa circulaţiei.
Încărcătura care consta în materiale sau produse ce se pot împrăştia în timpul mersului trebuie acoperită cu o prelată. Când încărcătura consta în obiecte mari ori grele, aceasta trebuie fixată pentru a nu se deplasa în timpul transportului şi a nu depăşi gabaritul vehiculului;

  1. Asista la încărcarea mărfii urmărind numărul coletelor încărcate, marcajul acestora, starea aparenta a ambalajului si a mărfii; daca in urma verificărilor la încărcarea mărfii şoferul constata nereguli, anunţa beneficiarul sa ia masuri imediate de remediere; in cazul in care beneficiarul nu ia masuri imediate de remediere, şoferul are obligaţia de a informa seful ierarhic (coordonatorul de transport) care decide cu privire la executarea transportului;
  2. Anunta coordonatorul de transport in vederea aplicarii masurilor care se impun, in cazul in care constata la mijlocul de transport, la sigilii, la semne, marcaje sau marfa urme de violare, pierderi, scurgeri, alterări, avarii, substituiri sau scăderi in greutate peste toleranta legala, iar mijlocul de transport nu se va deschide sau, după caz, nu se va descărca;
  3. Nu permite încărcarea mărfurilor din alte categorii, pentru care autovehiculul nu deţine licenţa de transport;
  4. Ii este permis să circule numai pe sectoarele de drum pe care îi este permis accesul şi să respecte normele referitoare la masele totale maxime autorizate şi admise şi/sau la dimensiunile maxime admise de autoritatea competentă pentru autovehiculele conduse;
  5. Ii este interzis sa incarce vehiculul peste capacitatea utila de transport, urmărind respectarea tonajului si a gabaritului conform specificaţiilor din cartea tehnica si reglementarilor in vigoare privind regimul drumurilor, maselor si dimensiunilor maxime admise (Ordin 355/2010;OUG 43/1997 modificata si completata);

Fisa Post Conducator Auto

  1. Va conduce vehicule care, prin construcţie sau datorită încărcăturii transportate, depăşesc masa şi/sau gabaritul prevăzute de normele legale pot circula pe drumul public numai pe traseele stabilite de administratorul drumului public sau, după caz, de autorităţile administraţiei publice locale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
  2. In cazul transporturilor cu mase şi/sau gabarite depăşite mărfuri sau produse periculoase vehiculele trebuie să aibă montate semnalele speciale de avertizare cu lumina galbenă, iar acestea trebuie să fie menţinute în funcţiune pe toată perioada deplasării pe drumul public;
  3. Ii este interzis transportul pe drumurile publice al mărfurilor şi produselor periculoase în vehicule care nu au dotările şi echipamentele necesare sau care nu îndeplinesc condiţiile tehnice şi de agreere prevăzute în Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (A.D.R.), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, ori pentru care conducătorul vehiculului nu deţine certificat A.D.R. corespunzător. Fisa Post Conducator Auto
  4. Realizează transportul in conformitate cu prevederile contractuale si a indicaţiilor primite de la seful direct;
  5. Are obligaţia ca, pe toata durata efectuării transportului, sa asigure existenta la bordul autovehiculului a documentelor impuse de categoria de transport rutier efectuata si de prevederile legale in vigoare, precum si păstrarea lor in bune condiţii, respectiv:

▴ acte personale :permis de conducere, atestat profesional (marfa generala, persoane, gabarit depasit,marfuri periculoase), act de identitate, aviz medical si psihologic;
▴ acte pentru autovehicul (certificate înmatriculare, talon, inspecţie tehnica, asigurare auto RCA– carte verde si asigurare marfa, rovinieta CNADNR, licenţa de transport, licenţa de execuţie, verificare tahograf,autorizaţii de transport, certificate de agreare vamala, diagrame tahograf, foi parcurs);
▴ acte marfa (aviz de însoţire a mărfii/factura fiscala,carnet TIR, CMR-uri, certificate de calitate, certificate de abilitate, de conformitate sau fitosanitare, daca este cazul);
▴ autorizatie transport agabaritic si/sau marfuri periculoase, daca este cazul;

  1. Asigura descărcarea mărfii după închiderea carnetului TIR si ruperea sigiliului de pe mijlocul de transport de către organul vamal; nu va permite eliberarea mărfii înainte de efectuarea operaţiunilor vamale de import si de primirea carnetului TIR închis;
  2. Asista personal la descărcarea marfurilor, urmărind preluarea acestora de catre beneficiar. In cazul in care constata lipsuri sau deteriorări ale mărfii, pe langa menţionarea acestora in scrisoarea de transport (CMR), se va întocmi un proces verbal care va fi semnat de către beneficiar, şofer si un martor, şoferul fiind direct răspunzător de lipsurile sau deteriorările apărute daca nu a menţionat la încărcare observaţiile sale in scrisoarea de transport;
  3. Comunica imediat, telefonic, sefului direct orice eveniment de circulaţie in care este implicat el sau autovehiculul;
  4. Intocmeste si semneaza zilnic la beneficiar foaia de parcurs zilnic si bonul de transport, iar la sosirea din cursa, in termen de 24 de ore, preda managerului de transport / coordonatorului de transport toate documentele cursei primite la plecare si cele dobândite pe parcurs, in vederea justificării activităţii sale si a autovehiculului pe toate durata cursei si pentru a deconta avansul primit la plecare;
  5. Anunta la sosirea din cursa orice defecţiune sesizata sau orice funcţionare anormala a vreunui echipament;
  6. Are obligaţia ca, la sosirea din cursa, sa ofere detalii despre starea tehnica a mijlocului de transport, a necesarului de piese de schimb sau a altor operaţiuni pe care le considera necesar a fi efectuate, in vederea funcţionarii optime a mijlocului de transport;
  7. Participa la efectuarea reparaţiilor efectuate la sediul societarii sau in afara, alături de mecanic (pentru mijloacele de transport pe care este titular);

Fisa Post Conducator Auto

  1. Permanent, ia masurile necesare efectuării in condiţii optime a transportului in funcţie de condiţiile atmosferice si cele care sa prevină sustragerea mărfii;
  2. Ii este interzisa respectarea oricărei instrucţiuni data de benficiarul transportului care sa duca la eludarea si/sau incalcarea legii, nerespectarea normelor si reglementarilor privind regimul de circulaţie, mase si gabarit al drumurilor, Codului rutier, instructiunilor de SSM, PSI si punerea in pericol a integrităţii persoanelor si bunurilor;
  3. Are obligaţia de a răspunde la mesaje oferind detalii complete privind situaţiile pentru care este apelat;
  4. Urmăreşte permanent valabilitatea documentelor acordând o atenţie deosebita următoarelor: verificare tehnica anuala ITP, asigurare auto RCA, licenţe de transport,verificare tahograf,autorizatie permanenta de transport daca este cazul, viza de pe paşaport, certificate de agreare vamala, carnet TIR, rovinieta CNADNR , carte verde, LARM (pentru cap tractor), GREEN LORRY (pentru semiremorca) si informează seful direct cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate;
  5. Se îngrijeşte, pe timpul transportului, de integritatea tuturor documentelor încredinţate, orice deteriorare a acestora putând duce la anularea valabilităţii lor;
  6. Confirma, prin semnătura pe foaia de parcurs, ca autovehiculul corespunde din punct de vedere tehnic si completează toate rubricile prevăzute in aceasta la plecarea in cursa;
  7. Parchează autovehiculul numai in locuri special amenajate, păzite, care sa asigure securitatea mărfii si a autovehiculului;
  8. Intreţine corespunzător mijloacele de transport cu care circula, asigurând-le un aspect agreabil si curat precum si funcţionarea optima a acestora;
  9. Aduce la cunoştinţa conducerii societatii toate reparaţiile mijlocului de transport efectuate pe parcursul unei deplasări in vederea trecerii acestora in caietul de service;
  10. Suporta integral sumele care nu se recupereaza de la firmele de asigurari in cazul accidentelor produse din culpa sa;
  11. Suporta integral valoarea contravenţiilor obţinute din culpa sa;
  12. Imediat după terminarea cursei, asigura gararea corespunzătoare a mijlocului de transport;
  13. In cazul predării mijlocului de transport unui alt şofer, are obligaţia ca mijlocul de transport sa se afle in stare perfecta de curatenie si sa instiinteze conducerea societatii si mecanicul despre eventualele probleme tehnice;
  14. Respecta termenele de prezentare la încărcare/descărcare respectând acordul AETR, precum si termenele de prezentare la beneficiar;
  15. Respecta regimul de munca si de odihna al şoferului prevăzut de legislaţia in vigoare;
  16. Cunoaşte si respecta legislaţia naţionala si internaţionala aplicabila in domeniul transportului;
  17. Ii este interzis sa execute programe de lucru/activitati cu utilaje, echipamente, in instalaţii pentru care nu este calificat, instruit si autorizat, altele decât cele prevăzute in fisa postului;
  18. Nu incredinteaza conducerea autovehiculului altor persoane;
  19. Nu lasa motorul pornit si nu paraseste vehiculul; nu lasa cheile de pornire in contact atunci cand paraseste vehiculul;
  20. Nu transporta persoane straine in masina unitatii;
  21. Nu conduce in stare de oboseala;
  22. Păstrează confidenţialitatea asupra informaţiilor legate de beneficiarul transporturilor si natura mărfii transportate;
  23. Executa intocmai si la timp alte sarcini si dispoziţii din partea conducerii societatii, conform pregatirii sale profesionale, având obligaţia sa informeze despre îndeplinirea / neîndeplinirea acestora sau sa solicite motivat amânarea termenelor pentru executarea acestora;

 

8.2. Atribuţiile postului in domeniul sanatatii si securităţii in munca si situaţiilor de urgenta:

  1. Işi însuşeşte, respecta si aplica normele Codului Rutier in vigoare (OG 1995/2002 republicata si modificata in temeiul legii 49/2006), normele de securitate si sanatate in munca si masurile de aplicare a a cestora;
  2. Desfasoara activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana, cat si celelalte persoane participante la procesul de munca;
  3. Işi însuşeşte, respecta si aplica normele de SSM si de apărare împotriva incendiilor prevăzute de legislaţia in vigoare, instrucţiunile proprii de lucru si politica SSM a firmei, pe tot timpul desfasurarii activităţii;
  4. Participa periodic la instructajele si demonstraţiile practice planificate/neplanificate in domeniul SSM si apărare împotriva incendiilor;
  5. Este direct responsabil ca autovehiculul sa fie dotat corespunzător normelor in vigoare din punct de vedere al SSM si SU;
  6. Poarta si utilizeaza in mod corespunzător echipamentul individual de protecţie si de lucru, in conformitate cu destinaţia sa; solicita înlocuirea lui înainte de termenul prevăzut in cazul deteriorării din cauze obiective;
  7. Se prezinta la lucru in stare normala, fara a fi sub influienta bauturilor alcoolice, al medicamentelor si al altor substanţe cu caracter halucinogen, a unei situatii puternic stresante sau a unor manifestrai maladive, pe timpul desfasurarii activităţii, precum si in timpul de repaos la sediul firmei, la o locaţie a beneficiarului, in mijlocul de transport sau vecinătatea acestuia;

Atributii

  1. Este permis fumatul numai in spatiile special amenajate atât la obiectivele societatii cit si ale beneficiarului;
  2. Comunica imediat orice situaţie de muncă despre care are motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
  3. Aduce la cunoştinţă conducătorului locului de muncă/persoana desemnata SSM accidentele suferite de propria persoană;
  4. Aduce la cunoştinţă conducătorului locului de muncă orice defectiune tehnica sau alta situatie care constituie un pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala;
  5. Respecta si se conformează întocmai cu politica si cerinţele SSM ale beneficiarului transportului;
  6. Coopereaza, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscuri pentru securitate şi sănătate, în domeniul său de activitate;
  7. Isi însuseste şi respecta prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
  8. Da relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari;
  9. Anunţa prin orice mijloc serviciile de urgenta atunci când observa un incendiu si ia masuri, după posibilităţile sale, pentru limitarea si stingerea incendiului;
  10. Acorda ajutor, in caz de incendiu, când si cat este raţional posibil, semenilor aflaţi in pericol sau in dificultate, din proprie iniţiativa ori la solicitarea victimei, a reprezentanţilor autoritarilor administraţiei publice, precum si a personalului serviciilor de urgenta;
  11. In cazurile de forţa majora determinate de incendii/ situaţii de urgenta are următoarele obligaţii:

▴ să permită necondiţionat accesul serviciilor de urgenta si al persoanelor care acorda ajutor;

▴ să permită necondiţionat utilizarea apei, a materialelor si a mijloacelor proprii pentru operaţiuni de salvare, de stingere si de limitare a efectelor incendiilor/situaţiilor de urgenta produse la bunurile proprii ori ale altor persoane;

să accepte masurile stabilite de comandantul intervenţiei pentru degajarea terenurilor, demolarea unei construcţii sau a unei parţi din construcţie, tăierea/dezmembrarea mijloacelor de transport, oprirea temporara a activităţilor sau evacuarea din zona periclitata si sa acorde sprijin pentru realizarea acestor masuri.

 

8.3. Atribuţiile postului in domeniul sistemului de mediu:

  1. Răspunde pentru îmbunatatirea calităţii lucrărilor executate, protecţia mediului în locurile în care are acces în interes de serviciu din cadrul si in afara societatii,;
  2. Contribuie la realizarea obiectivelor si strategiilor companiei si/sau sectorului de activitate în care lucrează în domeniul calităţii, mediului;
  3. Cunoaste si respecta documentele SMI in domeniul protectiei mediului, gestionarii substantelor periculoase, managementului deseurilor etc. aplicabile activitatii pe care o desfasoara.participa la instruirile privind sistemul de management integrat si/sau documentele sistemului.
  4. Participa la instruirile in domeniul protectiei mediului organizate la nivelul societatii si/sau sectorului de activitate; instruieste lucratorii din subordine în legatura cu documentele în domeniul protectiei mediului.

RESPONSABILITATILE POSTULUI

Ocupantul postului raspunde de:

  • pastrarea in bune conditii a utilajului, sculelor, dispozitivelor din dotare;
  • integritatea bunurilor, valorilor si actelor incredintate;
  • folosirea integrala a timpului de lucru;
  • respectarea normelor, normativelor, instructiunilor de SSM, mediu, PSI, sistemului de management al calitatii;
  • respectarea prevederilor Regulamentului Intern;
  • respectarea deciziilor si dispozitiilor Directorului General;
  • respectarea contractului individual de munca incheiat cu angajatorul;
  • respectarea si indeplinirea dispozitiilor date de catre sefii ierarhici, altele decat cele specifice postului;
  • folosirea zilnica a echipamentului de lucru si de protectie;
  • se supune Regulamentului Intern si Codului de Conduita Etica al SC EUGEN TRANS SRL

CONDITII DE LUCRU ALE POSTULUI

10.1. Programul de lucru: normal – 8 ore/zi

10.2. Conditii specifice de munca:

lucreaza la sediul societatii si efectueaza frecvent deplasari in tara / in strainatate
utilizeaza autovehicule de mare tonaj
beneficiaza de telefon de serviciu

10.3.Conditii de formare profesionala: autorizare si certificare periodica conform legislatiei in vigoare

SPECIFICAŢIA POSTULUI:

14.1.Nivel de studii: studii medii (de dorit) sau minim 10 clase

14.2.Calificari/specializari necesare: permis de conducere categoria B+E, C+E;

atestat profesional transport marfa generala(transport agabaritic si marfuri periculoase optional); card sofer.

14.3.Experienţa: minim 1 an in transporturi naţionale

14.4.Abilitaţi si aptitudini:

Comunicare, coerenta in exprimare
Lucru in condiţii de stres
Aptitudinea de a lucra cu documente
Planificarea si organizarea activităţilor
Respectarea instrucţiunilor scrise si verbale
Dexteritate manuala
Acuitate vizuala si auditiva normala
Atenţie si spirit de observaţie
Punctualitate
Asumarea responsabilităţilor
Apt din punct de vedere medical si psihologic conform examinărilor periodice
Fara antecedente grave la circulaţia pe drumurile publice in ultimele 36 de luni cum fi: consumul de băuturi alcoolice si/sau accidente grave de circulaţie;
Cunostinte minime de mecanic auto

Vreți să faceți parte din echipa noastră?  Contactați-ne acum!

Aplică acum si alătură-te echipei noastre!